Gå til innholdet

Velge strømleverandør

I et effektivt kraftmarked må det være et klart skille mellom monopolregulert (nett) og konkurranseorientert (strøm) virksomhet. Nettselskapet skal ikke påvirke ditt valg av strømleverandør og konkurransen mellom ulike strømleverandører. Det betyr at nettselskapet skal opptre nøytralt både overfor kunder og leverandører. 

Som kunde må du i tillegg til avtalen med nettselskapet inngå en egen avtale med den strømleverandøren du har valgt. Det er mange leverandører med ulike strømavtaler å velge mellom. Leverandørliste i vårt nettområde.

For opplysninger om strømleverandører, se også Forbrukerrådets strømpriskalkulator, strompris.no. Der kan du sammenligne tilbud fra leverandører som tilbyr strøm i din bostedskommune.

Dersom du ønsker å bytte strømleverandør, tar du kontakt med den nye strømleverandøren du ønsker å inngå avtale med. Din nye leverandør vil informere din nåværende strømleverandør og netteier om leverandørskifte. Ca. tre uker senere vil byttet skje og du vil motta strøm fra din nye strømleverandør.

Vær oppmerksom på at leverandørskifte ikke blir gjennomført hvis du ikke leverer måleravlesning. 

Det koster ingen ting å skifte strømleverandør, og du kan skifte så ofte du måtte ønske. Kontakt din strømleverandør for eventuell bindingstid på eksisterende avtale og om det påløper bruddgebyr.

Leveringsplikt
Kunder uten avtale med ordinær kraftleverandør vil få midlertidig kraftlevering fra TrønderEnergi Nett i henhold til energilovens § 3-3 om nettselskapets leveringsplikt.

  • Strømstans
  • Postadresse: TrønderEnergi Nett AS, Postboks 9480 Torgarden, 7496 Trondheim
    Fakturaadresse: TrønderEnergi Nett AS, Postboks 3243 Torgarden, 7439 Trondheim
    Leverings- og besøksadresse: TrønderEnergi Nett, Klæbuveien 118, 7031 Trondheim
  • © TrønderEnergi Nett AS | Personvern
    Webdesign og webutvikling: InCreo