Gå til innholdet
TEN12_sms_ill

Varsel om strømstans

Med SMS når vi raskt og effektivt ut med informasjon og får varslet hver enkelt kunde om feilsituasjoner og planlagte strømstanser.

Hva gjør jeg for å få SMS-varsel?

TrønderEnergi Nett  vil automatisk sende SMS-varsel til berørte kunder som er registrert med mobilnummer i vårt kundesystem.

Logg inn på DinSide og sjekk at ditt mobilnummer er registrert. Innlogging skjer med e-post og passord.

For å opprette bruker til Din Side trenger du kundenummer og målernummer. Flere kundenummer kan enkelt administreres med samme e-postbruker.

Hvis mobilnummer mangler eller er feil, kan du registrere eller endre nummeret på DinSide. Dette gjør du enkelt under menypunktet " Varsel strømstans" i innholdsmenyen nederst på DinSide. Ved flere anlegg, kan det registreres særskilt mobilnummer per anlegg.

Du vil motta SMS ved strømbrudd som følge av feilsituasjoner i nettet og ved planlagte strømstanser når nettet skal vedlikeholdes. Planlagte strømstanser varsles normalt 2 virkedager før utkobling.

SMS erstatter tidligere varslingsmåter som bl.a brev og annonser. Se Strømkartet for pågående strømstanser.

Vilkår for å motta SMS-varsel

Alle kunder som TrønderEnergi Nett har registrert mobilnummer til får SMS ved strømstans. Det er derfor viktig at vi har riktig kontaktinformasjon.

Det er kunden som har ansvar for å oppdatere sin kontaktinformasjon. Oppdater DinSide eller kontakt Kundeservice så snart som mulig ved bytte av mobilnummer eller andre viktige endringer i kontaktinformasjonen.

Vi kan ikke garantere for at det sendes ut SMS i alle feilsituasjoner, og vi er fremdeles avhengige av å få inn feilmeldinger fra publikum.

  • Strømstans
  • Postadresse: TrønderEnergi Nett AS, Postboks 9480 Sluppen, 7496 Trondheim
    Fakturaadresse: TrønderEnergi Nett AS, Postboks 3243, 7439 Trondheim
    Leverings- og besøksadresse: TrønderEnergi Nett, Klæbuveien 118, 7031 Trondheim
  • © TrønderEnergi Nett AS | Personvern
    Webdesign og webutvikling: InCreo