Gå til innholdet
TEN12_sms_ill

Varsel om strømstans

Med SMS når vi raskt og effektivt ut med informasjon og får varslet hver enkelt kunde om feilsituasjoner og planlagte strømstanser.

Hva gjør jeg for å få SMS-varsel?

TrønderEnergi Nett  vil automatisk sende SMS-varsel til berørte kunder som har lagt inn sitt moblinummer og valgt varsling på DinSide.  

-  logg inn på DinSide og  velg 'Varsel strømstans' i menyen
-  sjekk at ditt mobilnummer er registrert og velg SMS

For å opprette bruker til Din Side trenger du kundenummer og målernummer. Flere kundenummer kan enkelt administreres med samme e-postbruker.

Hvis mobilnummer mangler eller er feil, kan du registrere eller endre nummeret på DinSide. Dette gjør du enkelt under menypunktet  'Varsel strømstans'. Ved flere anlegg, kan det registreres særskilt mobilnummer per anlegg.

Du vil motta SMS ved strømbrudd som følge av feilsituasjoner i nettet og ved planlagte strømstanser når nettet skal vedlikeholdes. Planlagte strømstanser varsles normalt 2 virkedager før utkobling.

Se Strømkartet for pågående strømstanser.

Vilkår for å motta SMS-varsel

Alle kunder som TrønderEnergi Nett har registrert mobilnummer til får SMS ved strømstans. Det er derfor viktig at vi har riktig kontaktinformasjon.

Det er kunden som har ansvar for å oppdatere sin kontaktinformasjon. Oppdater DinSide eller kontakt Kundeservice så snart som mulig ved bytte av mobilnummer eller andre viktige endringer i kontaktinformasjonen.

Vi kan ikke garantere for at det sendes ut SMS i alle feilsituasjoner, og vi er fremdeles avhengige av å få inn feilmeldinger fra publikum.

  • Strømstans
  • Postadresse: TrønderEnergi Nett AS, Postboks 9480 Torgarden, 7496 Trondheim
    Fakturaadresse: TrønderEnergi Nett AS, Postboks 3243 Torgarden, 7439 Trondheim
    Leverings- og besøksadresse: TrønderEnergi Nett, Klæbuveien 118, 7031 Trondheim
  • © TrønderEnergi Nett AS | Personvern
    Webdesign og webutvikling: InCreo